Mopsbrottning

Vad roligt det är med mopsar, men vad många de har blivit!!! En husse som matte pratade med i parken sa att det i förmiddags varit NIO mopsar på samma gräsmatta och åtta av dem var valpar! Det är ju helt otroligt. Matte tycker mopsar i regel är ganska söta. Vissa mopsar tycker hon är så gulliga att hon till och med vill ha en själv, men sen ser hon en mindre söt mops och ändrar sej... X'D (förlåt alla mopsägare, men ärlighet är viktigt i en blogg. Och som sagt är många mopsar gudomliga) Jag personligen tycker de är hur roliga som helst. De är en av de få hundraser som jag faktiskt hinner ikapp. Visst kan de se lite lustiga ut om de är mycket överviktiga och har väldigt utstående ögon, men en sådan har jag bara sett en gång i mitt liv och han var inge trevlig i alla fall...

I alla fall. Varför pratar jag nu om mopsar? Jo, jag har lekt med två stycken idag. Hugo och Viggo, som jag ofta träffar i parken. Vi hade jätteroligt. Hugo är nästan jämngamal med mig och bara lite tyngre så vi ligger oftast ganska lika i brottningsmatcherna. Viggo är lite större och starkare men han är rolig när han jagar oss två! Hehe. Njut av ett par halv-dåliga mobilbilder nu och gå ut i höstvädret!

jkh

jhk

Voff!

Kommentarer
Postat av: Linda och Bertil

älskar älskar älskar moppsar! såg du kanske i ett tidigare inlägg i min blogg?

troligt blir det en liten mops någon gång i framtiden!



kul att leka med vovvarna i parken!



kram från oss

2008-10-13 @ 20:16:18
URL: http://bertilblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test