Matte säger (igen):

Har din hund/tycker din hund det är obehagligt på nåt sätt med att ha kläder på sej? Hur tränar man honom att acceptera det? Han fryser när det är blåsigt eller om det är sent på kvällen, och han är skitsöt i sina små kläder som jag väljer med stor omsorg och provar ut noggrannt. Han protesterar inte eller försöker ta av sig den, utan det är mer att han "stannar av". Inomhus slutar han för det mesta spralla runt och utomhus sätter han sig ner på gatan om han inte blir lockad med godis för då kommer han som ett skott! Vad är problemet? Kissa kunde han absolut inte med en tröja på!! Fast den inte täckte den över huvud taget. Haha vad är det för fel? Eller är detta normalt för en 5-månaders? Jag har ju i och för sig inte haft så mycket kläder på honom alls men man tycker väl inte det borde vara så svårt??

nm
Kvälls"promenad" i nya tröjan... här tänkte man va snäll mot honom liksom! X'D

Kommentarer
Postat av: Hundmodebloggen/Emma

Olika hundar bryr sig olika mycket om kläder, men jag tror nog mest att han är ovan. Det känns lite annorlunda när han får på sig något, och då "tror" han att han inte kan röra sig som vanligt. Men så fort han lär sig det så borde det gå bra. Börja med bus och lek ute, kasta en pinne eller något han gillar, så han inte kan motstå att springa och hoppa. Sen, när han är igång, kan ni promenera. Och gör plaggen till något positivt redan från påklädningen. Ge honom en godisbit genom halsringningen på tröjan. Eller lär honom att apportera jackan :)

2008-10-06 @ 00:40:04
URL: http://poshpoodle.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Vi har väl ett liknande problem med våran Jack Russell tik, som tyvärr fryser så fort det blir under 15 plusgrader och darrar ennu mer om man Visar att det är kallt genom att ta på henne täcket -_-' Men vårat "poblem" har jag ett svar på. Hon tycker helt enkelt inte om att ha sina täcken på sig, och så är det med det! Antingen så är det för tajt, för kort, för brett, för långt eller helt enkelt obekvämt. Det enda hon accepterar är ett hemmagjort täcke gjort av en gammal morgonrock, som är tillräckligt smalt mellan frambenen och som heller inte sitter för hårt.. Det är många faktorer som spelar in och det kan helt enkelt bero på att pälsen hamnar fel i ärmarna eller att det är jobbigt att röra sig me kläderna på. Personligen tycker jag inte man ska ha kläder på hundar mer en nödvändigt, och absolut inte för att tillfredställa sig själv eftersom man tycker det är Sååååå gulligt när lilla Tudde har kläder på sig. Men så länge man gör det med måtta och inte spökar ut hunden dyngnet runt utan låter den vara Hund, så är det väl okej.

Sen vill jag bara ge dig tipset att Inte ha täcke på Lurvas, alls, förens det börjar bli riktigt kallt. Det är nämnligen Nu som han lär sig att sätta päls och om han har massor med kläder på sig den här vintern så kommer han Alltid att behöva det. De maltesrar jag känner har aldrig täcken på sig, men det gäller väl de Russllar jag känner också förrutom min egen, så det ligger ju i individens pälskvalitét och förmåga också. Men, som sagt, det är bra att låta hunden frysa lite under valptiden eftersom det är Då de sätter päls. Nu menar jag inte att hunden ska gå och skaka och bli hypotermisk, men det är bra att gå ut på en rask promenad (så att hunden endå är varm) utan täcken ibland =) Lycka Till med klädproblemet / Nathalie med vovvarna

2008-10-07 @ 20:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test