Mardrömsnatten

Vi har varit i Köping nu. Det var kul att komma fram men mycket bilåkande. På vägen dit såg vi älgar! På riktigt!
Men sen vart det jobbigt. Jag har ju känt mig lite hängig och haft noskvalster, som ni vet. Och på bilresan hem var jag väldigt trött och gnällig. Det tog lång tid och det var mörkt. När vi åkt bil i nästan tre timmar försvann matte! Hon försvann! Jag, husse och Hanne kom tillslut hem, men matte var inte där. Hela natten gick jag fram och tillbaka in i vårat rum och tittade, men hon kom inte tillbaka.

Följande dag låg jag bara. Jag ville inte röra mig trots att de lockade mig med godis och allt möjligt. Jag var ju lite sjuk, och då orkade jag inte riktigt med att matte var borta. Hanne pratade i en såndär telefon och tillslut satte hon den vid mitt öra. Matte var inne i telefonen och pratade med mig! Men varför kom hon inte fram? Jag var ledsen, jag slickade på telefonen. Sen återgick jag till att ligga orörlig igen... Vid tre-tiden kom matte! Jag vart såklart lättad och superglad, jag hade liksom aldrig förstått varför hon bara försvann.
 
Men sanningen var att hon blivit avsläppt hos en kompis på kvällen för att vara på nån slags Halloweenfest och sen sovit över där. Men hur skulle jag kunna fatta det? Nu mår jag i alla fall mycket bättre. Sitter i mattes knä och skriver. :) Livet är bra ibland!

Här får ni en älg-bild!
df
Voff!

Kommentarer
Postat av: Monica Hansen

Trevlig Hälg:)

2008-11-01 @ 10:02:53
URL: http://gingerbeerblog.blogspot.com
Postat av: Maria Hjalmarsson

Hej!

Måste bara berömma din blogg 5+ Alltid kul att titta in.Tack för att ni tar hand om Lurvas så fint.

MIAS MALTESER

2008-11-04 @ 19:17:48
URL: http://www.sweetfairyeyes.sverige.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test