Trötta mardrömmar, nya händelser

Hej igen!
Idag... ja klockan är ju bara 11.20 än, men jag har ändå hunnit med en del. För det första så har jag väckt matte sådär en 1000 gånger inatt. Jag börjar bli riktigt bra på det nu! Jag sover ju i en liten inhägnad förstår ni, och när jag sovit klart går jag upp och dricker lite. Sen sätter jag mig ner och gnäll-piper (skäller tycker jag men tydligen inte...) och då vaknar matte och lyfter ut mig. Vi går tillsammans till tidningen där jag får kissa och vara en "duuktig vovve" och sen lyfts jag tillbaka. Men där vill jag ju inte sitta! Så såsnart matte lagt sig i sin säng igen tar jag vid gnäll-pipandet. När hon tittar på mig ställer jag mig på bakbenen och gör mitt bästa för att försöka få fram ett gläfs. Snart får jag komma upp i mattes säng och leka och mysa. Sen åter ner i inhägnaden där jag först äter och dricker, sen börjar allt om igen med kissning och gos. När klockan blivit sådär 9 och det är ljust ute somnar jag igen. Tyvärr är det för sent för matte att lyckas somna... Hm borde jag ha dåligt samvete för det?

Jag tror att det är påväg att hända nåt nu. För jag har fått testa att sitta i en liten bur som ser ut som en väska, och i den stoppade matte min filt som jag hade med mig hemifrån. De pratar om någon midsommar. Tydligen ska vi sova borta också för husse packade ner min säng i en stor väska. Jag drömde lite mardrömmar igår kväll och gnydde så matte blev orolig och tyckte synd om mig. Och så har jag haft hicka, och fått en duk i huvudet. Det var lite otäckt. Usch vad trött jag blev. Ska krypa in under mattes stora leopard-kudde. Efter att jag visat den vem som bestämmer förstås!
Slick och nafs, Lurvas! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test