Trött och trygg

Jag är så trött, ska snart återgå till att sova. Men först ska jag såklart berätta för er vad jag har gjort idag!
Det började med att jag väckte matte klockan fyra som vanligt, och nu vet jag att hon inte tycker om det men jag kan liksom inte rå för det. Sedan kom Lova och Mia som vi var hos igår, dom skulle lämna tillbaka en jacka som husse glömt hos dom. Det var kul att se Lova igen! Hon är så pigg och kul att busa med. Sedan gick jag ut en jätte-kortis med matte för att kissa. Och efter det gick vi ut igen men då följde Hanne med och vi gick ända bort till Åhléns som det hette. Matte köpte ett slags papper, som hon sedan la ett mindre papper i med text på. Sedan slickade hon på det första pappret så det stängdes och så slängde hon alltsammans i en gul låda. Människor är konstiga!

Det var jobbigt att gå så långt, och bilarna som åkte förbi i full fart var rätt otäcka. Jag kissade inte alls på den promenaden, jag orkade inte. När jag kom hem drack jag en massa, och kelade med min nya familj. Jag tycker så mycket om dom! Sen gick matte!!!! Jag blev alldeles förtvivlad, skulle hon lämna mig för alltid? Hon hade gått ut genom ytterdörren och hur jag än gnäll-skällde och nosade så kom hon inte tillbaka. Efter ett tag somnade jag i hennes rum - och när jag vaknade var hon hemma och kliade mig på magen! Suck vilken lättnad. 

Så, det var väl det jag gjort idag. Nu ska jag sova och drömma lite till. Ni vet, tydligen drömmer små valpar alltid,  för de måste bearbeta allt nytt de är med om. Så därför är mina drömmar bra, även om det ibland är mardrömmar så matte blir orolig för mig. Jag tror att jag slipper bada idag, men kammas kommer jag nog, och kanske kanske borsta tänderna. Det är lite obehagligt det med. Men jag litar på att matte vet vad som är bäst. 
Gos på er söta läsare! <3 Hoppas ni gillar min film - det gör i alla fall jag! 

Kommentarer
Postat av: Calle

Haha, kul blogg!

2008-06-22 @ 17:01:38
Postat av: moster

URSÖT är Lurvas verkligen....måste komma och hälsa på han snart....ev. ska jag var hundvakt till Annelies hund nästa vecka, det är en Bichone, alltså liknande ras som lurvas....

2008-06-23 @ 09:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test