Till alla er som tjatar om en hundvalp...

...och säger att ni är mogna att ta hand om den själv:

Små valpar vaknar vid 3-tiden varje natt och piper i ungefär en timme innan de somnar om.

De kissar överallt och hela tiden. Att få oss rumsrena är ingen dans på hundkex!

Vi behöver borstas, tvättas, få tänder och öron rengjorda och pälsen trimmad i stort sätt varje dag - vilket är en utmaning!

Vi gillar inte att gå i koppel till en början. Små valpar sätter sig ner och vägrar att gå.

Vi får inte träffa andra djur de första veckorna - innan vi fått vår andra vaccinations-spruta.

Vi sover väldigt mycket. En liten valp ska sova ungefär 18 timmar per dygn!! Du sover kanske 8 timmar per dygn.

Vi nafsar dig i hälarna och tuggar sönder dina skor. En valp kan inte ordet Nej! sedan födseln, det måste tränas in.

Vi älskar vår ägare och vill följa honom/henne var hon/han än går, men för det är det inte säkert att vi kommer när ni ropar.

Vi vill gärna upp i sängen och mysa med dig, vi vill också gärna kissa i din säng. Se upp!!

Allt vi blir skrämda för i valp-åldern kommer vi antagligen att bli livrädda för som vuxna. Håll ett öga på oss.
Voff!

 Självklart är det helkul att ha en hund. Men roligast är det nog om man är flera som delar på själva ansvaret. Jag tycker att barn är utmärkta hundägare och jag ville hemskt gäna ha hund under hela min uppväxt, men nu är jag glad att jag väntade för det är jobbigare än man tror med sömnlösa nätter och ett ständigt passande. Men underbart också, såklart. Särskillt med en valp som Lurvas! //Edith - matte.

Kommentarer
Postat av: Achia

Japp, det är jobbigt med dem små ibalnd. Har själv en valp på 10 veckor men det är 75% golden så lite otacksam av sig. Försvinner matte går vem som helst bra.



Men han brukar sova hela nätterna och sedan vaknar vi på morgonen, äter och sover bort halva dagen x')

2008-07-01 @ 23:41:19
URL: http://achia.blogg.se/
Postat av: Sossa

Om många valpar e så där så va min valp väldigt lydig :O // Hemligts

2008-09-30 @ 17:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test