Sitt, Lurvas!

Nu har jag lärt mig mitt första trick, ja det är sant! Om matte säger Sitt så sitter jag. Och då får jag belöning och känner mig så duuuktig. Första gången matte provade att hålla upp en godis och säga Sitt så förstod jag inte alls och ställde mig på bakbenen. Men hon stod bara kvar helt tyst och tittade på mig. Så jag la mig ner, men nej ingenting hände. Tillslut skällde jag så högt jag kunde. Då skrattade matte lite men gav mig inte godisen. Så tillslut satte jag mig avvaktande ner och då fick jag den + massa kel. Efter några gånger förstod jag, jag är ju så smart, och nu sätter jag mig ner så fort matte säger "Sitt". Ja, nästan alla gånger i alla fall. 
                                                            
Inatt sov inte matte inne hos mig. Jag kände mig lite övergiven, men husse sov där istället. Jag antar att matte var för trött, jag väckte ju henne ganska tidigt. Så i morse sov jag ända till klockan sex. Sen kunde jag inte hålla mig längre. Vid tolv-tiden kom matte och gick ut med mig till Hummlan (en park) där jag fick kissa. Jag vägrar att kissa på trottoaren, det finns så mycket att titta på där och då glömmer man att kissa. Sen fick jag busa inomhus tills jag somnade. Jag sov som skönast när matte väckte mig och stoppade ner mig i den där resväskan. Ut bar det och snart kom vi ner till stan där mattes kompis väntade på oss. De köpte glass, jag fick inte smaka(!), och sedan fick jag leka i Hummlan igen. Ganska länge. Ett gäng killar kom och hälsade på mig, de skrattade när jag började leka med deras händer. Sedan gick vi vidare till stan. Matte och hennes kompis skulle absolut prova kläder i nån affär så jag fick sitta i väskan i provhytten. Jag försökte sova och jag tror att jag somnade också för nästa gång jag vaknade var vi på ett fik. 
                                                       
Matte och hennes kompis skiljdes sedan åt och Hanne kom och mötte oss vid samma plats där matte tidigare köpt glass. Vi gick in i en affär och när vi kom ut öste regnet ner. Det verkade jätteroligt men nehe jag skulle stanna i väskan! Och de sprang hela vägen hem. Fast jag fick gå sista biten, men det var inte lika roligt! :(
Så nu ska jag gå tillbaka till mattes stora leopardkudde och säga den ett sanningens ord innan jag går och lägger mig igen. Puss och kram på er kära läsare! Gå och lek med era hundvalpar nu istället för att sitta vid datorn!!!

                      I väntan på belöningen sitter jag så fint!                      Leopardkudden är både en lekplats och en sovplats..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test