Papperstuss

Tjenare alla hundälskare! För det är väl inga andra som läser den här bloggen, är det?! Jag har upptäckt att jag har ett smeknamn. Ja om ett smeknamn är något som ens matte kallar en när hon gossar med en så har jag i alla fall ett. Snutten! Fånigt va, alltså jag fattar inte poängen. Ser jag ut som en snutt? En korvsnutt? Nej jag ser väl mer ut som en... a en ihopknycklad papperstuss om man nu ska ta något som går att äta. Men jag måste medge att jag bär lite ansvar för det här smeknamnet. Ja, jag har ju uppmuntrat henne och uppmuntrar man människor så fortsätter de - man måste vara stenhård här i världen! När hon säger "hej Snutt!" till mig så hoppar jag fram och ser glad ut. Måste försöka ändra på det där. Men det är så svååårt!

Jag har upptäckt att jag kissar mycket. För mycket tycker matte. Vi hinner knappt komma in från promenaden förrens det är dags igen och då blir det på tidningen. Det där med rumsren låter ju bara dumt. Matte har ju en toalett inne - varför får inte jag ha det? Ge mig en toalett!!! Livet är orättvist för en liten valp. Det är ju så jobbigt att gå. Kul att busa i gräset och hälsa på folk, men gå i koppel är trist och jobbigt. Då sätter jag mig ner, det blir som att säga; "Hallå, lifit tack!" (fast utan tack). Men jag ska försöka hålla mig, matte blir ju så glad när jag kissar ute. Det är bara det att så fort jag är kissnödig är hon upptagen, då får hon väl skylla sig själv!

Men idag har jag mest tagit det lungt. Dagen är ju inte slut än men jag känner på mig att den fortsätter att vara lugn. Varit ute i parken tre gånger redan. Träffat massa nya beundrare, ja det är väl det de är! Min valp-intuition säger mig att det kommer att bli en jobbig helg. Tusan också. Men det blir säkert bra. Det är liksom både kul och jobbbigt på något sätt. Kul när det varar och jobbigt efteråt. Ja igår efter kalaset var jag helt slut. Helt borta. Jag låg och sov i min säng när Hanne kom in. Jag ville gå och hälsa på henne men somnade på vägen - hängande ut från sängen! Jaja okej jag slänger in en bild är ni nöjda nu?! Ja, jag är på lite dåligt humör - än sen då?! Förlåt...

     Förlåt för bildkvalitén, matte kan helt enkelt inte fotta!Hanne lyfte upp mig från den obekväma ställningen - efter att de skrattat lite åt mig.
Voff!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag är inte hundläsare, & jag läser anyway =D Du är söt pysen, & tacka din matte/husse som skapade en blogg åt dig, jag tycker att hon är bra!

2008-06-25 @ 16:52:42
URL: http://www.hannablomberg.info.se
Postat av: Robban

har aldrig sett en finare och sötare hund:)

2008-07-01 @ 19:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test