Midsommar

Jag i Åkersberga på midsommarafton När det är dags att sova måste råttan vara med! Första badet hos matte. Lite otäckt!

Ja, när jag skrev sist visste jag ju inte vad som skulle hända. Men nu vet jag och kan berätta. Midsommar var alltså att massa människor samlades på gräset runt en stor stång, sedan sprang alla runt stången och lät konstigt. Jag brydde mig inte så mycket för jag halvsov i min väska. Sedan åkte vi bil igen (usch) men vi kom inte hem när vi var framme utan hem till en annan familj som tydligen var mattes halvsyster, hennes man och hennes lilla dotter Lova som var ungefär 2 år gammal. Det var helkul där! De hade en trädgård där jag fick busa och kissa så mycket jag ville. Och alla tyckte om mig och turades om att leka med mig. Jag blev väldigt trött efter lekarna och i början var det otryggt att sova borta, men alla var kvar när jag vaknade så tillslut vande jag mig.

Sedan gick vi en promenad, alla utom husse som stannade kvar för att grilla som det kallades. Jag fick återigen gå i koppel, det var inte så farligt utan rätt skoj. Sedan släppte matte mig på en stor gräsplan där jag fick springa i det våta gräset. Jag blev smutsig och blöt - så roligt det kunde bli alltså! På kvällen la matte mig i min säng bredvid en madrass där hon själv skulle sova. Jag somnade nästan direkt när jag fått min gosse-råtta bredvid mig. När jag vaknade tog mattes mamma (alltså husses fru) upp mig och bar ner mig till de andra. Matte sov fortfarande! Hallå, klockan var väl i alla fall halv sju!!

Efter lunch åkte vi hem igen. Det var så skönt att vara hemma där jag kännde igen mig!!! När jag satt i bilen trodde jag nästan att vi skulle på ännu ett äventyr så lättnaden var stor när matte lyfte in mig på hennes (och mitt) rum. Jag vart så glad och upphettsad att alla skrattade åt mig. Jag busade och nosade och skuttade, ramlade flera gånger. Det är så halt på golvet... Sen gick jag, matte och mattes mamma (jag skriver Hanne i fortsättningen för det är det hon kallas) ut på promenad i koppel igen. Det var kul i början men sen ville jag hem så då gick vi. Men jag skulle stannat ute! För nu var det dags för bad!!! Usch det var läskigt och obehagligt - men matte sa att jag var duukigt och jag fick lite godis efteråt.


Sedan busade jag igen. Matte blev arg när jag bet henne i benet men jag blev ju så sprallig. Sen stängde hon in mig i min inhägnad, jag blev arg först men sen förstod jag varför. Jag var så trött!!! Jag somnade nästan på en gång och drömde om allt roligt jag varit med om på min första midsommarafton.


Hejdå <3


Kommentarer
Postat av: bea

kika gärna in i min blogg. :) och kommentera . [:

2008-06-21 @ 18:31:35
URL: http://beatrixa.blogg.se/
Postat av: L :)

Ja e imponerad över Lurvas skrivförmåga xD

2008-06-21 @ 20:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test