Jag heter Lurvas

Hej alla läsare!
Jag heter Lurvas och är en liten vit och lurvig malteser-valp på nio veckor.
Jag bestämde mig för att skaffa en blogg eftersom jag har så himla mycket att säga men sätt svårt för att prata!
Jag är en väldigt söt malteser, det vet jag eftersom alla som ser mig säger det. Men om ni inte tror mig kan ni ju kolla in mina bilder (som jag snart ska ladda upp). 

Problemet med att vara såhär söt är att man nästan aldrig får vara ifred. Är man hemma vill man såklart busa med matte - det går ju inte att sova och busa samtidigt! Och sen, som idag, när jag skulle gå i koppel för första gången i mitt liv, kom jag inte så mycket som ut på gatan äns fören två damer kom fram och ville klappa. Det var väl i och för sig inte så förfärligt, men sedan kom det en väldigt liten människa fram och bakom henne drog mamman på en barnvagn som var ett utav det läskigaste jag sett!! Men matte sa att den lilla människan inte fick klappa mig, för det får okända människor och djur inte göra för jag har inte fått min andra valpspruta ännu. Matte sa till husse att om jag nosar på en hund som har valpsjukebaciller så kan jag dö - för jag är så liten. 

Så idag har jag alltså varit ute i koppel för första gången - och då även haft halsband för första gången, och jag har varit en duuktig hund = kissat på tidningen. Dessutom hann jag med att äta mat och leka med mina nya leksaker också. Men nu är jag så trött på den här nya världen att jag tror att jag ska gå och lägga mig en stund. 

Här är jag när jag ligger i min korg i bilen påväg hem till mitt nya hem!För er som inte tror att en malteser-valp kan vara sötast i världen får ni här ett bildbevis. Tyvärr har min matte inte haft mig så länge och hunnit ta så många bilder - men ni får ju tänka er resten själva!Jag tror att jag sov här, matte smygfotade mej. Jag drömde nog lite också för matte sa att jag hade pratat i sömnen. Det var väldigt spännande, jag sniffade på en intressant blomkruka och sprang och tillbaka på bordet. Under mattes noggranna uppsyn såklart. Sen fick jag gå in. Det var liite kallt... Men mysigt!

Hejdå! <3 

Kommentarer
Postat av: Sarah

Vad söt han är!!! <3<3

2008-06-21 @ 19:18:06
Postat av: Sarah

Vad söt han är!!! <3<3



/Castella_95 på stallet.se

2008-06-21 @ 19:20:00
Postat av: jenny

så himla söt är han :)

vill också ha en hund ju.. :(

längtar tills jag får träffa honom! :D

2008-06-24 @ 20:57:06
URL: http://jjennymaria.blogg.se/
Postat av: Sossa

Vill oksså ha hund :\ Lyllos XD // Hemligts

2008-09-30 @ 17:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test