Vaccinering

Idag har jag vaccinerats. Min andra dos mot Valpsjuka, Kennelhosta och Parvo. Om ungefär en vecka får jag leka med andra hundar utan rädsla att bli sjuk! Jag tyckte inte det var så farligt att få sprutan, kanske ryckte till lite lätt just då med jag var alldeles tyst. Då är det värre att klippa klorna - som husse gjorde på mig idag. Usch och fy!
Jag tycker Svensk sommar är konstig. Jag försöker få min familj att ta sitt förnuft till fånga och flytta till nåt land där det inte regnar den årstiden när det är varmt! Herregud Hanne får ju semester idag och vi ska ut och segla. Då vill vi ha fint väder!! Nu regnar det så jag inte vill gå ut fast jag är kissnödig. Så nu har ja varit ute. Igår var Mattes kompis här, vi var först på picnick i Liljanskogen jättelänge och då sken solen. Sen efter middagen kom hon tillbaka och de kollade på film. Jag fick vara med i sängen och låg kvar där när de övergick till att surfa på nätet. Nu förstår jag varför människor tycker att det är mysigt att krypa in under täcket. Jag sov gott i flera timmar!
Husse och jag  Sover i sängen
Voff!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test