Sandhamn - Hundhamn

Jag älskar Sandhamn! Allt kul som existerar finns här: Matte, mina leksaker, skog, klippor, kottar, vatten, stränder, grusgångar, bryggor, "städer", ställen med mycket folk, ställen utan folk, granbarr, båtar, bilar, allt!!! Idag åkte vi i en först ganska otäck båt som kallades för Passbåten, mellan Lökholmen där vår båt ligger och in till själva huvud-Sandhamn där matte och jag delade på en mjukglass. Eller okej jag ska vara ärlig, jag fick kanske 5 slick, men det var rätt lagom för min lilla mage som egentligen inte ska komma i kontakt med så mycket grädde.

Alla tycker att jag har blivit så stor. Och ja i jämförelse med myrorna som jag jagade hysteriskt i förmiddags så är jag ju gigantisk. Fast jag får plats i husses Foppa-tofflor. Efter att husse, matte och Hanne ätit middag idag fick jag smaka små bitar av oxfilé. Jag kan tala om att det var grejer det! Men i utbyte fick jag både sitta och ligga på kommando, men det var värt det, jag gillar att göra matte nöjd och lära mig nya tricks!

Jag är många saker. Jag är en hundvalp, en sötnos, en damsugare, med mera med mera. Men jag är också ett samtalsämne! Idag fick jag följa med matte av båten när hon skulle till sopedkastet. Först undrade jag varför men sen fick jag syn på dom två killarna som stod vid en liiiten båt alldeles bredvid sopnedkastet. Den ena höll i ett snöre.... nej en tamp! och den andra satt i båten (om det där lilla kan kallas båt) och öste vatten ur den. Då förstod jag. Den ena var nämligen, ur människoögon, ganska snygg. Ja och efter att de pratat om mej en stund gick de över till att prata med matte. Och titta lite väl intensivt på matte. Herregud de var kanske 20 år!! Alldeles för gamla för min lilla matte. Men jag skällde efter dom sådeså! Ja man måste ju försvara den familj man har. Nu ska jag skälla på mattes skor. Hejdå.
Voff! Bloggen har fått så många läsare att jag kanske måste skriva dit två voff i framtiden... Får se hur jag gör...

Kommentarer
Postat av: Moster N

Hej Luravas undrar vad du tycker om att ha flytväst på dig och när det gungar på havet ??

2008-07-05 @ 13:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test