Ligg, Lurvas! ...Och mer

Matte säger att jag är en väldigt intelligent hund. Och jag tror henne. Nu har jag nämligen lärt mig ligg också - och det gick med en väldig fart! Om ni håller koll på "behövlig information" längst ner på sidan så ser ni alla trick jag kan. Hittills är det Sitt och Ligg. Men jag kan även "kom hit" "vad säger hunden" och "upp". Anledningen till att jag inte skrivit upp dem är att jag inte kan dem jämt.

Upp är när jag står på baktassarna, det kan jag bara när matte lockar med t.ex. frikadeller.
Vad säger hunden är när jag skäller, det kan jag bara när jag är upphettsad. Jag förstår liksom inte kommandot.
Kom hit lyder jag oftast, fast inte när det är nåt annat som lockar.

Jag skriver nog lite mer ikväll... Nu ska jag busa med husse som precis kom hem. Hejå!
Voff!

Ny sovplats Första gången med toffs! Tack, mamma Tösen

Nu är det kväll och jag skriver mera! Klockan är nu 22.30 och jag är på mitt värsta bushumör. Bara för att jag är så söt (och duktig) har matte spelat in en film på mig när jag leker. (Asså enligt mig så jagar jag, men matte säger leker.) Om ni tycker det är tråkigt kan ni spola fram lite så får ni se när jag visar upp Sitt, Ligg och Vad säger hunden?!
Just det, jag glömde nästan! Det hände en till rätt lustig grej alldeles nyss; jag har fått mitt gröna galler utflyttat på balkongen så jag kan gå ut och in där när matte är i sitt rum så hon kan se mig. Men medan hon var lite upptagen tänkte jag att jag skulle försöka mig på att rymma. Jag lyckades flytta ena väggen så det vart en öppning!!! Det enda dumma var att jag var inanför. Fångad i sin egen fälla. Men skratta åt bilden ni, det bjuder jag på.

Fångad i sin egen fälla!
Voff!

Kommentarer
Postat av: Isa

ååååå, vad söt hund!!





p.s jag är Hannu och Kerstins barnbarn!!

2008-10-31 @ 18:50:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test