Jag har en segelbåt!

Japp, det är sant! Eller alltså den är inte min riktigt... Men är den min familjs så är den väl min också? Det är en stoor båt dom har, vi har, och det är väldigt kul. Inte alls otäckt som matte var rädd att jag skulle tycka först. Vi åkte till Sandhamn, eller en ö bredvid som heter Lökholmen, och där fick jag gå i land och matte tog med mig till en liten strand!!! Alla trodde att jag skulle vara rädd för vattnet i början men inte då. Visst jag simmade kanske inte, men jag plaskade och lekte med kallt skönt vatten upp till magen och vart sandig och smutsig och skällde på tången och på matte och på badgästerna på bryggan en tio meter bort. Husse har skrytit med sina kompisar om hur "cool" jag är, som bara kan komma till ett helt nytt ställe och lägga mig ner bredvid matte och somna lungt och sen leka och vara pigg för att sedan somna lika lungt igen. Och visst, jag är cool. Närmare bestämt världens coolaste hund! Så nu vet ni det.

Tyvärr kan jag inte lägga upp några bilder eftersom man tydligen inte kan ta med sig hela datorn ut på sjön - bara en så kallad laptop - men jag lovar att ladda upp massa foton när jag kommer hem. För matte har självklart kameran med sig!
Voff!

Kommentarer
Postat av: Achia

Sv: Jag vet faktiskt inte riktigt, ibland är han väldigt tillgiven ibland rätt avståndstagande. Kan bero på att vi har en hund till så han är inte riktigt säker på om han ska följa mig eller den...

2008-07-04 @ 23:39:37
URL: http://achia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test