Båtbad

Det var tänkt att vi skulle ha åkt hem idag. I väntan på bättre segelväder. Men vi vart kvar i båthamnen Bullandö där vår båt har sin plats. Matte gick och duschade, jag trodde att jag skulle slippa. Men jag var så smutsig att jag ändå blev badad i en balja i diskhon. Haha efteråt känner jag mig lite löjlig men det var hemskt. Jag skakade och skakade långt efter att det var färdgt. Efter badet rengjorde matte mina öron och klippte några strån runt ögonen som annars skulle irritera när de torkat. Sen kammade hon och Hanne ut min päls så det skulle bli lättare att borsta sen när in päls blivit torr. När det var färdigt fick jag en hel liten talrik med barnmatsfrikadeller och sedan fick jag mys-busa med matte och alla mina leksaker i förpiken på ett mjukt täcke ovanpå madrassen. Jag har inte haft några fästingar än! Fast matte är ändå orolig och kollar på varenda liten prick jag har. Men det måste vara svårt att upptäcka fästingar i min tjocka päls. Jag har massa bilder som jag vill ladda upp! Det är synd att ni inte får se dem till varje inlägg men jag lovar att göra ett nytt foto-maraton så fort jag kommer hem med några utvalda bilder från seglingen. Ja nu kan jag faktiskt säga seglingen för vi seglade hem! Det var liite läskigt men jag hade flytväst och satt i mattes knä hela tiden så det var ingen fara. Nu ska jag gnaga klart på mitt alldeles nya tuggben. Hejdå!
Voff!

Kommentarer
Postat av: Sossa

Sött ^^, // Hemligts

2008-09-30 @ 17:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test