Fyra tassar

Hej! Idag har jag gjort något nytt, jag har varit hos frissören Fyra Tassar. Den ligger på samma gata som oss så vi klarade oss nästan torra både dit och hem trots regnet. Matte och Hanne lämnade mig där ruffsig och långhårig klockan elva och sen fick de hämta mig klippt och frisserad klockan halv ett. Det var inte alls läskigt och hon som fixade mig sa att jag var jätteduktig. Hon klippte bort ungefär hälften av min pälslängd, klippte klorna, badade mig och så vidare. Nu känner jag nästan inte igen mig själv när jag kollar mig i spegeln, får se om ni gör det!

Före:  [obs! Ny säng]                                                        Efter:
Före             efter

Visst blev jag snygg?! Dessutom är matte, Hanne och Husse så trötta på att jag alltid börjar darra och gnälla när det regnar eller är lite kallare än 25 grader (!) så idag gick matte och Hanne för att köpa något som kunde skydda mig mot regnet och vinden. Det var svårt att hitta nåt i min storlek som inte var för överdrivet, men tillslut hittade de en liten jacka och om Hanne bara syr upp de små ärmarna på frambenen så blir den perfekt! Kolla:
Jacka :D
Sötare kan man väl knappast bli?! ;) Och nu darrar jag inte längre!!!

Voff!

Kommentarer
Postat av: Hundmodebloggen POSH POODLE

Nice, Lurvas!

Var köpte du din snygga jacka?

Nospuss från Maggie :)

2008-08-12 @ 04:20:17
URL: http://poshpoodle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test